Matematik, algılanan dış dünyanın beyinde kurgulanıp kuram haline getirilmesine ve bazı kabullere dayanır. Kurgulandıktan sonra ise dış dünyadan bağımsızdır. Artık kendi ilkeleri ve iç tutarlılığı vardır. Matematiğin kendine has bazı özellikleri vardır. Bir eğitimci bakış açısı ile biraz bu özellikleri inceleyelim… 1) Kavramlara dayanır Matematik öğretmenleri sık sık “ben hiçbir şey anlamadım” tepkisiyle karşılaşır. Bir öğretmen için hiç de hoş olmayan,olumsuz, hatta acıtıcı bir tepkidir bu. Tepkiyi alanın tepkisi ne olur düşünmeye çalışalım: “Densiz çocuk!” . Bu ilkel bir tepkidir. Herhangi birisinin tepkisi olabilir ama öğretmenin tepkisi olamaz. Bu tepkide pedagojik hiçbir yan yok. Neden pedagojik değildir? Çünkü düşünülmüş bir tepki değildir ve bu tepkinin arkasından “acaba neden anlamadı” sorusu gelmez. Sadece kızgınlığı ifade eder. O nedenle pedagojik değil, ilkeldir. “ Sen aptalsan ben ne yapayım. Herkes anladı!” tepkisi. Bu tepki ilkelliğin de ötesinde
Yorumlar
Yorum Gönder